problem | Дата: Понеділок, 02.12.2013, 09:28 | Повідомлення # 1 |
Сержант
Група: Користувачі
Повідомлень: 22
Статус: Offline
| Фонематичний слух Він має бути розвиненим. Це умова уважності на уроці, сприйняття завдань і, звісно ж, — грамотного письма. Ще до школи дитина повинна ознайомитись із звуками і мати про них уявлення — голосні, приголосні, м’які, тверді, шиплячі; уміти виділити перший, другий..., останній звук у слові. Слух потрібно розвивати за допомогою спеціальних вправ-ігор. Наприклад, запропонуйте дитині послухати, як ви повторюєте одне й те саме слово. Попередьте, щоб вона плеснула в долоньки, коли слово зміниться: • Слива, слива, слива, злива, слива...; • малина, малина, машина, малина, малина...; • кіно, кіно, кіно, вікно, кіно...; • звук, звук, звук, стук, звук, звук...
Розвиток мовлення На час виповнення дитині шести років вона повинна мати в активі чималий запас слів. Дитина має вміти: описати предмети, пояснити, що означає слово, і навпаки — з певними ознаками реконструювати слово. Ми запитуємо: що таке «стіл», «машина», «парасолька»? Нехай пояснює по-своєму, навіть неправильно, але вміє це робити, іде на розмову, діалог. Запропонуйте малюкові пояснити слово. Не виходить? Дитина не розуміє, чого саме ви хочете? То зробіть спочатку це самі, потім — разом із дитиною. Слова добирайте цікаві, зрозумілі. Розв’язуйте простенькі кросворди: «Будиночок, де мешкають бджоли». (Вулик) А «справжнє поселення з бджолиних будиночків»? (Пасіка)
*Поради підготувала учителька початкових класів Уманської ЗОШ №9 Сарницька Валентина Володимирівна
|
|
| |