Субота, 20.04.2024, 00:17
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт Кравцової Надії Миколаївни
Директора Кінецьпільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Учительська » Школа молодого вчителя » Педагогічне спілкування
Педагогічне спілкування
problemДата: П`ятниця, 29.11.2013, 18:31 | Повідомлення # 1
Сержант
Група: Користувачі
Повідомлень: 22
Репутація: 0
Статус: Offline
У процесі розвитку людства слово дало можливість конкретній особистості спілкуватися з собі подібними. Тому люди акумулювали в соціальному досвіді певні правила спілкування. Педагогу доцільно дотримуватися таких правил педагогічного спілкування, що дасть змогу уникнути багатьох помилок:

1. Пам'ятайте: успіх педагогічної діяльності насамперед залежить від культури спілкування.
2. Моделюйте спілкування не "від себе", а від вихованців, від їх потреб та інтересів.
3. Орієнтуйте своє педагогічне мовлення на конкретного учня, а не на абстрактну групу.
4. Використовуйте різні види спілкування.
5. Вступайте у спілкування з вихованцями, організовуйте його не "по вертикалі", зверху вниз, а на взаємних інтересах.
в. Постійно враховуйте психологічний стан окремих вихованців і колективу в цілому.
7. Вчіться дивитися на себе ніби збоку, постійно аналізуйте свої вчинки та дії.
8. Умійте слухати дітей, зважайте на їхню думку.
9. Організовуючи спілкування, намагайтесь зрозуміти настрій вихованців і на цій основі моделюйте спілкування з ними.
10. Спілкування має приводити не до конфліктів, а попереджувати їх.
11. Не принижуйте людську гідність вихованців.
12. Спілкування має бути систематичним. Не залишайте "незручних" для вас вихованців поза увагою.
13. Ініціативу спілкування з учнями тримайте у власних руках.
14. У процесі спілкування враховуйте стать вихованців.
15. Уникайте штампів у спілкуванні, постійно шукайте нові форми, засоби, методи та прийоми.
16. Долайте негативні установки стосовно конкретного учня.
17. У процесі спілкування уникайте абстрактної критики вихованця, оскільки це породжує опір у ставленні до вихователя.
18. Якомога частіше посміхайтесь до вихованців: це породжує позитивні емоції, спонукає до продуктивного спілкування.
19. Прагніть, щоб у процесі вашого спілкування з дітьми часті* ше було чути схвалення, заохочення.
20. Відкрито виявляйте в дитячому колективі своє ставлення до вихованців.
21. Постійно розвивайте свою комунікативну пам'ять, тримайте в голові педагогічні ситуації, їх хід.
22. Якщо назріває потреба в індивідуальній бесіді з вихованцями, завчасно розробіть план і хід бесіди.
23. У процесі спілкування в центрі уваги має бути особистість вихованця, його гідність.
24. Враховуйте соціально-психологічне зростання вихованців за період їх навчання у школі.
25. Систематично аналізуйте процес спілкування.
26. Технологія і тактика спілкування мають бути спрямовані на упередження психологічних бар'єрів між вихователем і вихованцем.
27. Враховуйте у процесі спілкування індивідуальні особливості прояву темпераменту, характеру.
28. Особливо уважно продумуйте хід і особливості спілкування з важковиховуваними учнями.
29. У процесі спілкування з учнями не зловживайте владою, яка належить вам як учителеві.
30. Постійно удосконалюйте інструмент спілкування — власне мовлення.

Джерело: Педагогіка у запитаннях і відповідях - Кузьмінський А.І.
 
KravcovaДата: Субота, 30.11.2013, 18:39 | Повідомлення # 2
Сержант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 25
Репутація: 1
Статус: Offline
Дякую! Дуже цінна пам'ятка. Я гадаю, що її зможуть використовувати в своїй роботі .як молоді, так і досвідчені педагоги.
 
aspirantДата: Неділя, 01.12.2013, 19:43 | Повідомлення # 3
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 2
Репутація: 0
Статус: Offline
Тема "Педагогічного спілкування" досить актуальна на сьогоднішній день. Особливо це стосується молодого покоління. Оскільки педагог має бути не тільки знавцем своєї справи, а й бути  чудовим психологом. Досить гарна памятка для молодого вчителя
 
Форум » Учительська » Школа молодого вчителя » Педагогічне спілкування
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: