problem | Дата: П`ятниця, 29.11.2013, 18:31 | Повідомлення # 1 |
Сержант
Група: Користувачі
Повідомлень: 22
Статус: Offline
| У процесі розвитку людства слово дало можливість конкретній особистості спілкуватися з собі подібними. Тому люди акумулювали в соціальному досвіді певні правила спілкування. Педагогу доцільно дотримуватися таких правил педагогічного спілкування, що дасть змогу уникнути багатьох помилок:
1. Пам'ятайте: успіх педагогічної діяльності насамперед залежить від культури спілкування. 2. Моделюйте спілкування не "від себе", а від вихованців, від їх потреб та інтересів. 3. Орієнтуйте своє педагогічне мовлення на конкретного учня, а не на абстрактну групу. 4. Використовуйте різні види спілкування. 5. Вступайте у спілкування з вихованцями, організовуйте його не "по вертикалі", зверху вниз, а на взаємних інтересах. в. Постійно враховуйте психологічний стан окремих вихованців і колективу в цілому. 7. Вчіться дивитися на себе ніби збоку, постійно аналізуйте свої вчинки та дії. 8. Умійте слухати дітей, зважайте на їхню думку. 9. Організовуючи спілкування, намагайтесь зрозуміти настрій вихованців і на цій основі моделюйте спілкування з ними. 10. Спілкування має приводити не до конфліктів, а попереджувати їх. 11. Не принижуйте людську гідність вихованців. 12. Спілкування має бути систематичним. Не залишайте "незручних" для вас вихованців поза увагою. 13. Ініціативу спілкування з учнями тримайте у власних руках. 14. У процесі спілкування враховуйте стать вихованців. 15. Уникайте штампів у спілкуванні, постійно шукайте нові форми, засоби, методи та прийоми. 16. Долайте негативні установки стосовно конкретного учня. 17. У процесі спілкування уникайте абстрактної критики вихованця, оскільки це породжує опір у ставленні до вихователя. 18. Якомога частіше посміхайтесь до вихованців: це породжує позитивні емоції, спонукає до продуктивного спілкування. 19. Прагніть, щоб у процесі вашого спілкування з дітьми часті* ше було чути схвалення, заохочення. 20. Відкрито виявляйте в дитячому колективі своє ставлення до вихованців. 21. Постійно розвивайте свою комунікативну пам'ять, тримайте в голові педагогічні ситуації, їх хід. 22. Якщо назріває потреба в індивідуальній бесіді з вихованцями, завчасно розробіть план і хід бесіди. 23. У процесі спілкування в центрі уваги має бути особистість вихованця, його гідність. 24. Враховуйте соціально-психологічне зростання вихованців за період їх навчання у школі. 25. Систематично аналізуйте процес спілкування. 26. Технологія і тактика спілкування мають бути спрямовані на упередження психологічних бар'єрів між вихователем і вихованцем. 27. Враховуйте у процесі спілкування індивідуальні особливості прояву темпераменту, характеру. 28. Особливо уважно продумуйте хід і особливості спілкування з важковиховуваними учнями. 29. У процесі спілкування з учнями не зловживайте владою, яка належить вам як учителеві. 30. Постійно удосконалюйте інструмент спілкування — власне мовлення.
Джерело: Педагогіка у запитаннях і відповідях - Кузьмінський А.І.
|
|
| |
Kravcova | Дата: Субота, 30.11.2013, 18:39 | Повідомлення # 2 |
Сержант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 25
Статус: Offline
| Дякую! Дуже цінна пам'ятка. Я гадаю, що її зможуть використовувати в своїй роботі .як молоді, так і досвідчені педагоги.
|
|
| |
aspirant | Дата: Неділя, 01.12.2013, 19:43 | Повідомлення # 3 |
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 2
Статус: Offline
| Тема "Педагогічного спілкування" досить актуальна на сьогоднішній день. Особливо це стосується молодого покоління. Оскільки педагог має бути не тільки знавцем своєї справи, а й бути чудовим психологом. Досить гарна памятка для молодого вчителя
|
|
| |